Сьогодні у КНР працює понад двадцять автозаводів з виробництва важких вантажівок. Тому при виборі китайського сідельного тягача перед покупкою є сенс ознайомитися з результатами китайського конкурсу China Truck of the Year. За всієї неоднозначності проведення таких конкурсів, у них все ж таки є раціональне зерно.
Китайський конкурс проводиться за правилами, аналогічними до тих, за якими проходить європейський Truck of the Year. Китайський Конкурс проводиться із 2016 року. Основні критерії при оцінці вантажівок такі:
• новизна технічних рішень;
• ефективність перевезень та паливна економічність;
• екологічність;
• безпека;
• керованість та комфорт.
Яких успіхів досягли вантажівки Foton Motor на терені цього конкурсу? Візьмемо, наприклад, рік 2017. Переможцем конкурсу став сідельний тягач Foton Auman EST 6х4. EST розшифровується як Energy Super Trucks, або просто «потужна та економічна супервантажівка». Автомобіль створений у співпраці компаній Foton Motor і Daimler AG, каркас кабіни від Mercedes-Benz Actros третього покоління, плюс оригінальне «фотонівське» облицювання, світлотехніка та бампер. Тому коли ми писали, що Foton Auman – це Mercedes-Benz на мінімалках, то ми зовсім не жартували, так воно і було.
Двигун Cummins ISG12 об’ємом 11,8 літра розроблений у США, але випускають його на пекінському заводі Foton Cummins. Ресурс близько 1,2 мільйона кілометрів, чудова економічність. Діапазон потужності від 350 до 500 л. с., крутного моменту – від 1900 до 2300 Нм. На представленому на виставці Auman EST стояла механічна коробка ZF Ecosplit 16S2230TD з діапазоном чисел від 16,41 до 1,00, але в Китаї тягач оснащують і найсучаснішим «роботом», 12-ступінчастою автоматизованою коробкою ZF 12TX2420TD. Автозавод FotonDaimler – одне з кількох підприємств холдингу у Китаї. Він розрахований на щорічний випуск 200 тисяч вантажівок різної вантажопідйомності.
Рік 2018 Приз отримав сідельний тягач Veyron 6х4 компанії JMC. Автомобіль спроектовано спеціалістами спільного китайського підприємства JMC-Ford. У кабіні використаний каркас вантажівки Ford Cargo Н566 турецької компанії Ford Otosan, але з оригінальним дизайном фасаду. Цікаво, що переможцем європейського конкурсу наступного року International Truck of the Year 2019 став турецький тягач Ford F-Max, який замінив на конвеєр Cargo Н566. Тобто китайцям віддали не саму «свіжу» і до того ж вузьку кабіну.
У сімейства вантажівок JMC Veyron є два двигуни, що виробляються в Китаї. Перший – дев’ятилітровий JX6D9.365 A5, 365 л. с./1400 Н·м, другий – JX6D13.420 A5, 12,7 літра, 420 л. с./2150 Нм. Ці дизелі аналогічні двигунам Ford Otosan Ecotorq 9 і Ecotorq 13, які у турків мають збільшені налаштування потужності. У 9-літрового три налаштування: 320, 350 та 380 л. с., момент від 1100 до 1550 Нм, а у 13-літрового ще й 480 і 500 л. с. при 1800 об/хв, 2500-2700 Нм при 1000-1200 оборотів. Коробки передач, що застосовуються: 12-ступінчаста механічна Fast Gear 12JSD220TA або нова автоматизована Fast F-Shift. Тим, у кого є досвід експлуатації, а можливо і ностальгія по Ford Cargo Н566, можна сміливо купувати JMC Veyron.
Наступні кілька років FOTON MOTOR зосередився більшою мірою на оптимізації та розширенні виробництва, ніж на випуску нових моделей. Тому його машини стабільно виходили у фінал конкурсу China Truck of the Year, не займаючи призових місць. Зроблено це було для того, щоб піти в подальшому у великий відрив.
І ось уже рік 2021. Приз дістався Foton Auhawk R pro, при цьому це не сідельний тягач у чистому вигляді, а скоріше бортова платформа або шасі для фургонів. Машина – скоріше перегодований стероїдами «середньотоннажник», хай і повною вагою 18 і навіть 22 тонни. Єдине, що поєднує Auhawk R pro з темою сідельних тягачів – колісна база 4х2.
Рік 2022. Переможцем знову став Foton! На цей раз Auman нового покоління Galaxy. Ось такий результат дає співробітництво із Daimler! Тут нова кабіна з абсолютно неймовірним оформленням облицювання радіатора. При найближчому розгляді нагадує пов’язану великим гачком жіночу шаль. Якщо у когось інші асоціації, пишіть до редакції.
Кабіна з рівною підлогою, з високим дахом, але головне – вона збільшеної довжини, тобто створена за аналогією з кабіною FAW J7 Eagle Way або навіть Eagle Way Life. Тут суперширока спальна полиця – 1010 мм. Є багатофункціональне рульове колесо, дзеркала заднього виду з електроприводом доповнені відеокамерами та моніторами, розкішні крісла з пневмопідвіскою, обов’язковий кондиціонер та «автономка», відмінний набір скриньок та шафок.
Тягач, знову ж таки, тривісний 6х4. Двигун Foton Cummins X13NS6B580 – рядна “шістка” 13-літрів, 580 л. с., Євро 6. Коробка передач 12-ступінчаста автоматизована, виробництва ZF. Мости виготовлені за технологією Daimler. Дискові гальма по колу, пневмопідвіска заднього візка. Системи безпеки: адаптивний круїз-контроль (ACC), система попередження про виїзд зі смуги руху
Comments (0)